85 milyon Euro’luk yatırımla makyajlanan Yeni Yaris eylülde, modelin hibrit versiyonu ise ekimde Türkiye’de satışa çıkacak. 2013’te dünyada 50 bini hibrit 175 bin adet satan modelden Türkiye’de 5 bin adet satılmıştı. Şirket, bu yılın son üç ayında yenilenen modelin etkisi ile 1.500 civarında Yaris satışı öngörüyor.
Japon otomotiv devi Toyota, 85 milyon Euro’luk yatırımla B segmentindeki modeli Yaris’i yeniledi. Yaris’in yeni hali eylülde, hibrit versiyonu ise ekimde Türk tüketicisinin beğenisine sunulacak. Almanya’nın Düsseldorf şehrinde tanıtımı yapılan aracın fiyatları henüz belli değil. Ancak şirket, bu segmentte ilk defa kullanılacak hibrit motorlu modeli ulaşılabilir sürpriz bir fiyatla piyasaya sürecek. Avrupa’ya 1999’da gelen Yaris’in 2. nesli 2005’te piyasaya sürüldü. 2011’de bir kere daha yenilenen araç, bu yıl da makyajlanarak Toyota’nın Aygo modelinde kullanılan x-factor (X şeklindeki çapraz ön ızgara) görünümüne kavuştu. Bu modelin 2012’den beri hibrit versiyonu bulunuyor. 2011’de sınıfında yüzde 4,2’lik pazar payı ile 144 bin araç satan marka, 2012’de 25 bini hibrit olmak üzere 183 bin, 2013’te de 50 bini hibrit 175 bin adet satış gerçekleştirdi. 2014’te 60 bini hibrit 179 bin araç satılması öngörülüyor. Toyota, Yaris’in yenilenmesinin de etkisiyle 2015’te 71 bini hibrit olmak üzere 193 bin adetlik satışla pazardan yüzde 6,5 pay almayı hedefliyor.
Japon üretici, yeni modellerinde sürücü konforunu öne çıkaran ‘falling love with driving again’ sloganı ile yola çıkıyor. Bu kapsamda modellerine bir marka çizgisi kazandırmak isteyen Toyota, performansı da ihmal etmeyecek. Düşük yakıt tüketimiyle yüksek performansı öne çıkaran Toyota Optimal Drive teknolojisinin en son versiyonu kullanılan Yaris’te 69 beygir gücündeki (bg) 1,0 litre motor hacimli VVT-i, 99 bg’lik 1,33 litre dual VVT-i, 90 bg’lik 1,4 D-4D dizel ve 1,5 Hybrid olmak üzere 4 motor seçeneği sunuluyor. 1,5 Hybrid motor şehiriçi ve dışı ortalamasında 100 kilometreyi 3,6 litre benzin ile alabiliyor. Araçta krom çerçeveli X şeklindeki çapraz ön ızgara, LED gündüz farı ve araca güçlü görünüm veren arka tampon dikkat çekiyor. 7 hava yastığı, araç denge kontrol sistemi (VSC), anti-blokaj fren sistemi (ABS), acil durum fren sistemi (EBS), lastik basınç monitörü (TPMS) standart özellikler arasında. Üst versiyonlarında 7 inç dokunmatik ekranı ile geri görüş kamerası, bluetooth, USB ve multimedya bağlantısı, çift bölgeli otomatik klima ve otomatik katlanabilen yan aynalar bulunuyor. Şirket panoramik tavan özelliğinin ise satışları artırmasını bekliyor.
Kur artışı, ÖTV zammı ve kredi sınırlandırması yüzünden 2014’te yüzde 25 daralan otomotiv sektöründe bir önceki yılın rakamlarını yakalamak başarı sayılıyor. Geçen yıl 38 bin 400 civarı satış rakamını yakalayan Toyota Otomotiv’in CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Toyota Türkiye olarak bu yılı 33 bin civarında bir satış adediyle kapatmayı hedefliyoruz. Filo satış hedefimiz de yüzde 20’nin bir tık üzerine çıkmak.” dedi. Şirket, yılın son 3 ayında yüzde 20’si hibrit olmak üzere 1.500 Yaris satmayı hedefliyor. Modelden geçen yıl 5 bin adet civarında satılmıştı.
Yeni Yaris’te Türk imzası
Modelin yenilenmesi sürecinde şirket, 576 bin saatlik Ar-Ge çalışması ve 1.000 adetten fazla yeni parça dizayn etti. Projenin sorumlusu ise Adapazarı’ndaki tesislerden Brüksel’e transfer olan Türk mühendis Serkan Karaman oldu. Toyota Avrupa Yaris Ar-Ge Proje Müdürü Karaman, markanın 2014 ilk 6 ayda yüzde 10 artışla 451 bin araç sattığını, Yaris satışlarının da yüzde 5 arttığını söyledi. Karaman’ın küçük B-SUV üzerinde çalıştığı, bu aracın da Adapazarı fabrikasında üretileceği tahmin ediliyor.
0 comments:
Yorum Gönder